Sminkmodell

Jag gjorde min första modellplåtning mars 2014. Under dessa två år har jag hunnit med en hel del uppdrag, när jag tänker efter. Idag gjorde jag mitt 7:e uppdrag. Ett mini-uppdrag som sminkmodell. 
 
Det känns som om jag gjort ”allt” nu. Åtminstone det mesta. Från topp till tå. Det börja med att jag blev fotograferad till en portfolio (4 ombyten) i Stockholm i deras studio, sen gjorde jag reklamfotografering (allt i ett: hår, smink, naglar, kläder, skor osv.) utomhus till en tidning, sen reklamsammanhang för högskolan, sen reklamkatalog för en maskeradbutik, sen gick jag catwalk (← youtube-klipp) i en arena där jag visade upp olika designers kläder på en modevisning, sen gick jag catwalk på Grand Elite Hotel som hårmodell och nu senast det här mini-uppdraget där jag satt som sminkmodell för några som skulle bli makeup-diplomerade. 
 
Jag har fortfarande flera bilder från maskeradfotograferingen att visa er. Jag har inte alls visat några bilder från reklamfotograferingen som gjordes på högskolan. Men lugn, det kommer! 
 
Det är starka konstraster. Ena stunden ligger jag nyopererad i en sjukhussäng och alla läkare säger att jag aldrig mer kommer kunna gå, för att i nästa stund gå som modell på en catwalk! Från att ena stunden höra av omgivningen hur mina ärr ska ha ”förstört” mig, till att faktiskt bevisa för omgivningen vad jag kan och få visa upp min kropp med (och inte trots) alla ärr för att det snarare varit ”badass” till en outfit. Mina sjukdomar har inte stoppat mig. Det har snarare fått mig att kämpa hårdare och uppleva mer. Att bli mer.  
 
• Kategori: Kvalitetstid, Media; • Taggar: Camilla Blomberg, Ehlers-Danlos Syndrom, Reumatism, fotograf, maskerad, modell, vinnare; • Kommentarer (3)

Kommentarer:

1 Lisa:

Sjukt bra sagt om sjukdomarna! De ska aldrig få stoppa dig, och det är ju helt fantastisk att det blivit tvärtom! Du e grym!! ❤️

2 Lisa:

(och håller med, ärr är sjukt badass! Innan jag skulle opereras var jag nästan lite taggad på att få ett 20-30 cm långt, som jag sa "hardcore" ärr på ryggen ;) )

Svar: Stort tack för fina ord!! Ja ärr är segerbevis och talar om vilken hård kamp man vunnit.🏆 Finns inget fult med det. Kramar 💕
Camilla Blomberg

3 Eva:

Du har många sidor och mycket att ge

Svar: Det var jättefint sagt Eva 💕
Camilla Blomberg

Kommentera här: