Modevisning i Sandviken

Jag vet inte om det var den starka basen i låten eller nervositeten som kändes i magen när jag klev upp på catwalken. Det här var min första gång som mannekäng. Minuten innan stod vi bakom scenen i panik för att den ena klackskon kommit bort i transporten. Som en Askungensaga. Men det gick bra ändå. Vi låna av varandra. Så fort en modell visat en outfit och försvunnit in bakom skynket, då skyndar man sig (och de andra för stunden lediga modellerna hjälper till) att bokstavligen kasta av sig skor och klänning och byter om till nästa outfit och sen snabbt ut igen!! Hoppas att allt sitter där det ska. Och det gick ju bra! 

Jag visade upp tre olika klänningar (varje designers namn står på skärmen ovanför) och efter ca 20 min var vår föreställning över och vi kunde pusta ut. Jag gick omkring och tittade på olika montrar från företag och kände mig hur proffsig som helst med ett VIP-kort runt halsen där det stod "MODELL CAMILLA. B."

Efter en stund blev alla desginers och modeller uppkallad på scenen igen för att ta emot applåder och blommor!
 
Den andra klackskon hittades i bilen senare. :) 
 

Kommentera här: