Hårmodell på Grand Hotell





Det här modelluppdraget har pågått under två dagar. Något jag inte talat om för någon förrän typ nu!

Igår fick jag klippa och färga håret. Det var inte bara en frisör som jobbade på mitt hår, utan flera. Under flera timmar! Man klippte bort det slitna (det var inte kul att klippa av det, men det behövdes verkligen fräschas upp) och färgade håret i tre olika färger (mörkbrun, brun och röd/lila nyans beroende på ljuset). Det ska erkännas att jag inte hade någon vidare koll på hur det skulle bli. Varken frisyr eller färg. Men jag lita på dem. Man måste våga prova nya saker ibland. Det enda jag förstod var att jag skulle få ”hollywoodlockar” och det tyckte jag lät bra.  

Idag gjorde man det sista med håret inför visningen. Jag blev sminkad, stylad och fick byta om till kläderna jag skulle ha på catwalken. Allt för att passa in till kollektionen.

De delade in oss (ca 15st modeller) i tre olika teman. Jag har glömt namnen på de olika temana. Men det första temat var mer neutralt och inte så mycket smink, det andra var färgglatt (rött, blått, grönt hår och smink) och det tredje var åt det mörkare hållet (dit tillhörde jag). Jag fick alltså någon mörkare sminkning med ”starka konturer”. Jag har faktiskt ingen aning om hur allt gick till. Jag förstår inte deras kodade språk. Men det var bara att sitta snällt och låta de leka med sprayflaskor i håret och penslar i ansiktet.

Sen var det bara att kliva upp på scen/catwalken och visa upp sig. Publiken (stor som ett fullsatt klassrum) fotade och applåderade. Efter visningen kom flera fram för att känna på håret och ta närbilder. 

Det är sjukt vad trött jag är efter dessa två heldagar. Speciellt när man kommer hem sent på kvällen och ätit dåligt under dagarna för att det varit full rulle med massa annat. Men det har varit kul att se förvandlingen och bara sitta och prata med de andra. Några hade rest över 60 mil för visningen! Det blir en slags gemenskap när man ses på det här sättet och gör något tillsammans. Man får känna sig behövd och viktig för en stund. Precis vad jag behöver.

Trots de dåliga mobildbilderna, vad tycker ni? Blev det bra? 

Kommentarer:

1 Tisa :

Snyggt! :)

Svar: Jättetack Tisa! :)
Camilla Blomberg

2 Lisa:

Otroligt vackert! Låter som en sjukt rolig upplevelse!

Svar: Det var det också! Supertack! :D
Camilla Blomberg

3 Etel:

Snyggt! Jag är ny här och halkade in på din sida. Kommer tillbaka, kämpa på! <3

Svar: Tack så mycket Etel! Ååh vad kul, härligt att höras och vi hörs mer hoppas jag! Kram :)
Camilla Blomberg

4 Tatsu:

Skitsnyggt!:)

Svar: Jättetack!! :)
Camilla Blomberg

5 Maja:

Tycker det var fint men du var superfin innan med! Kanske tom vackrare. Jättefin på båda bilder verkligen! Låter som en kul upplevelse vilket är viktigast! ❤

Svar: Tackar så mycket Maja! Håret behövde fräschas upp och det kanske kan bli ännu längre nu när det slitna försvann. :)
Camilla Blomberg

Kommentera här: