Skratt läker


Är det okej att inte känna någon jippi-känsla inför julafton imorgon? Är det okej att skriva och berätta det idag? För mig är det bara ännu en dag att kämpa sig igenom. Men jag är övertygad om att det kommer bli mysigt och roligt. Det är jag säker på. Liksom jag också är säker på att jag kommer må skitdåligt dagen efter… Jag försöker verkligen att tänka ”vi här och nu” som min gamla lärare skulle sagt. Men det är jättesvårt när jag vet vad konsekvenserna blir. Jag får en slags ångest innan inför hur det kommer sluta. Ibland får jag nästan känslan av att jag inte vill ha roligt, bara för att slippa den här ångesten som kommer före och för att slippa efterverkningarna. Det känns mest bara jobbigt att försöka ha roligt. Men jag vet också att det allt som oftast är värt det. Skratt läker. Jag vet att jag skulle vilja bara jag mådde bra. Men nu gör jag ju inte det. Jag blir inte klok på hur tankarna cirkulerar runt i mitt huvud.

På min önskelista: Kära tomten som bor på Nordpolens topp, jag önskar att jag kunde känna lite hopp! Snälla kom hem till mej, säg att allt ska ordna sej. Du röda tjocka herre, säg att det inte blir värre. Rudolfs näsa lyser röd, snälla ge mig kämparglöd. Alla söta goa rara nissar små, ge mig en anledning att kämpa på. Jag vill inte ha någon liten grej, jag vill bara att allt ska kännas okej. 

Eftersom jag inte vet när jag kan uppdatera er nästa gång: GOD JUL PÅ ER ALLA I MIN LILLA ARMÈ - NI ÄR BÄST! 
• Kategori: KampenTaggar: God Jul, glädje, hopp, jobbigt, min lilla armé; • Kommentarer (8)

Kommentarer:

1 Thegra:

Det är okej. Att skriva, tänka och känna så. Även om det är julafton i morgon. Det måste det få vara.

KRAM!

Svar: Verkligen jättejättetack för din kommentar! Du har helt rätt men ibland känns det som om man inte får säga en del saker på en del dagar för att man inte vill "smutsa ner" med mina problem när alla är så glada. Men tack för att du lyssna på mig. Att det var okej. En säck med juliga kramar önskar jag dig! :)
Camilla Blomberg

2 Malin:

Det är alltid okej att känna, oavsett vad det är man känner! Tror man skulle bli alldeles tokig annars <3

God Jul vår Överste krigare!! :D

Svar: Tack för dina fina ord Malin det värmer att höra idag. En massa juliga kramar till dig! :D
Camilla Blomberg

3 Jenniey Love:

Gumman du ska veta att jag känner likadant inför varje högtid/firande. Men samtidigt får man inte glömma bort att våga ha roligt även om det kostar energi från kroppen.

Och gumman det är okej att känna så även om det är julafton imorgon.

Hoppas verkligen du får en fin jul nu.

Styrke kramizar i massor<3


Svar: Tack för att du skrev det där till mig! Det behövde jag läsa idag. Jag vet ju att det är okej att känna men ibland känns det som om en del dagar är för "heliga" att "smutsa ner" med allt det hääär. Så tack för att du lyssna på mig ändå. En stor säck med kramar till dig! <3
Camilla Blomberg

4 Anonym:

God jul på dig med Camilla - Du är bäst! ♡

Svar: Jättetack - önskar dig en massa juliga kramar! <3
Camilla Blomberg

5 jessica:

Energin julafton kommer att ta kommer vi förhoppningsvis få tillbaka i kärleken vi kommer att få från vår familj och vänner. Man får väl se det så, ge lite kroppslig energi för att få lite själslig energi. Ibland kan det vara det som får en att fortsätta orka.

En stor julkram, jag önskar dig den bästa julen och att du får uppleva allt du drömt om.
Kram Jessica

Svar: Hej Jessica! Du har så rätt i allt du skriver. Tack! Det är bra att bli påmind ibland. En massa juliga kramar till dig! :)
Camilla Blomberg

6 Adrian:

Det är DU som är bäst, Camilla!
Man rår inte för sina känslor, så ut med dem bara så gott du kan! Jättefint skrivet till tomten också!
KRAAAAM!

Svar: TACK vad kul att läsa Adrian! :) Jag hoppas tomten tycker det också. Det visar sig idag om han är snäll. Juliga kramar!
Camilla Blomberg

7 Bea:

God jul till dig med, jag hoppas din önskan blir uppfylld! <3

Svar: Tack för julhälsningen! Hoppas du haft det bäst! kram
Camilla Blomberg

8 Freja:

Jag håller alla tummar för att tomten lyssnar på dig, brev hinner han nog inte få om jag skriver idag men man kanske kan messa honom och be att han uppfyller dina önskningar? Tycker absolut tomten borde ha mobil - så mycket smidigare än snigelpost ;)
Hoppas du får en bra dag idag som känns värd smärtan imorgon och hoppas morgondagen inte blir alltför hemsk.
Stor julkram till dig!!!

Svar: hehe jag håller helt och fullt med dig Freja. Jag skulle gärna vilja ha direktnumret till tomten! Eller kanske ännu hellre till någon trollkarl som kan trolla bort sjukdomarna med ett simpelt rimmande trollformel och en trollstav! :) Tack för hälsningen - hoppas du haft det bra i jul!
Jättekram!!
Camilla Blomberg

Kommentera här: