Biokväll med lillsyrran

Jag och lillsyrran åt varsitt Happy Meal innan bion. Vi satt och övade lite på ”The cup song” också som för att ladda upp inför Pitch perfect 3. Jag har flera gånger fått höra hur lik jag är Anna Kendrick (huvudpersonen i filmen) till utseendet, att jag ska vara den långa stjärnsystern typ. Jag vet att någon av er bloggläsare också kommenterat det. Nu när jag sett filmen kan jag verkligen förstå varför. Vissa drag är läskigt lika.
 
För övrigt börjar smärtan i knät efter kortisonsprutan kännas lite bättre. Nätterna är svårast men det går åt rätt håll. Jag har använt kryckorna fram till idag. Jag haltar dock fortfarande ganska mycket. Jag låser självmant benet i ett lätt böjt läge för att det gör minst ont så. Jag vet att jag verkligen borde använda kryckorna en stund till så att jag kan gå mer normalt. Benet får ju inte fastna i det böjda läget. Men det känns ofta lättare att vara utan kryckorna och ”fuska” och halta mer. Det är bara så jobbigt att hoppa på kryckor. Jag får ont i högra knäet istället. Dessutom är det skönt att ha händerna fria. 

Tack Unga Reumatiker för biobiljetterna och popcornen + läsken. Det uppskattades väldigt mycket! 

• Kategori: Kampen, Kvalitetstid; • Taggar: Knä, Reumatism, Unga Reumatiker, bio, kortisonsprutor, kryckor, lillasyster; • Kommentarer (0)

Kommentera här: