Tar för mig av livet

Jag har haft några större roliga aktiviteter nu. Tänker exempelvis på höghöjdshinderbanan och resan till Idre fjäll. Det gav jättemycket att träffa nya människor och se nya platser. Men nu känns det plötsligt lite tomt att sitta hemma på golvet (ännu inte skaffat ny soffa) en fredag. Det känns nog extra tungt eftersom jag tog Simponi-sprutan tidigare i veckan och mår därefter… Jag får lite ont i magen också av att mitt knä låser sig ibland (pga en miniinflammation) och käkleden knakar väldigt högt (så andra reagerar). 
 
Jag försöker ta för mig av livet och vara aktiv. Jag har flera saker på gång. Även utanför sjukhusvärlden. Fler saker väntar där ute! Men jag känner mig ganska tom - just nu! Det finns saker jag vill berätta men inte får tillfälle att säga. Det händer både bra och dåliga saker. Sånt är livet. Men vissa saker borde inte vara så här. Inte alls. Men det får jag försöka bekämpa när det kommer. 
 
Jag känner en stor frustration, rastlöshet, uppgivenhet och jag-vet-inte-vad. Allt på samma gång. Om någon skulle fråga mig ”Mår du bra?” skulle jag mima utmärkt hälsa, existentiell ångest och en gigantisk känsla av förlust, allt med en enda nickning. 
 
• Kategori: KampenTaggar: Reumatism, atrosfibros, frustration, inflammation, känslor; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 countrypride.blogg.se:

Bamsekram till dig, Camilla! <3

Svar: Och en varm stor björnkram till dig Sara!!
Camilla Blomberg

Kommentera här: