Hemma från fjällen

Jag har sedan högstadiet drömt om att fjällvandra. Jag fick berättat för mig av min favoritlärare att det skulle vara en mäktig upplevelse. Men det där med att vandra flera kilometer i terräng kom liksom inte på frågan med tanke på hur jag mått i kroppen i och med alla operationer. Jag skulle säkert på ren vilja ta mig fram, men det är inte alla gånger förnuftigt. Men det går inte att bara vänta på bättre dagar heller som kroniskt sjuk kände jag. Så när jobbarkompisarna flaggade för en resa till hösten - då samlade jag mod och tog tillfället! Jag ville försöka. Jag ville ta tillbaka livet. 
 
Så i torsdags åkte vi (ca 60 personer från Gävle kommun) långfärdsbuss till Idre fjäll. På fredagen åkte vi till Grövelsjön och vandrade över stock och sten för att ta oss uppåt och se fina utsikter. Efter några timmar i omväxlande sol, regn och blåst (vilket bara var kul, för det ska ju KÄNNAS att man vandrar) kom vi fram till staketet som skiljer Sverige från Norge. Självklart gick vi över gränsen. Det känns lite häftigt att jag promenerade till ett annat land och fick vara lite utomlands på min lilla minisemester. :) 
 
Jag gjorde mer saker än att bara fjällvandra. Men jag tänkte ni ska få ta del av det här weekend-äventyret lite senare. Jag har många bilder som jag vill visa! 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Av din glada min att döma klarade du av strapatserna med glans! Det verkar som det var en härlig upplevelse😀
Kram
Eva

Svar: Absolut Eva! 👏😊 Det gick lättare än vad jag först trodde att ta sig fram i terrängen. Det svåraste var att hitta rätt bland alla stigar. 🙈
Camilla Blomberg

2 Jennifer:

Skönt med en minisemester, borta bra men hemma bäst :)

Svar: Ja skönt med ett kortare avbrott från vardagen. :) Kramkram
Camilla Blomberg

Kommentera här: