Orkar inte med mig själv

Jag orkar inte med mig själv! Jag har sovit. Tittat på Netflix. Sovit. Läst bok. Sovit. Jag har frusit om vartannat och haft ont i kroppen. Jag har petat i mig mat bara för att jag vet att jag måste. Smärtan i käklederna (obs plural!) har över en natt blivit mycket värre. Jag mår skitdåligt. En inflammation sätter sig sällan ”bara” i själva leden. Det påverkar hela kroppen. Jag får en allmän sjukdomskänsla, blir frusen och så fruktansvärt trött. Ingen aptit och känner mig febrig. Det tar ett tag innan jag ”vänjer” mig vid det och det blir mitt nya ”normaltillstånd”. 

När det blir så här är det lätt att börja spotta på världen runtomkring - fast det egentligen är jag själv, min kropp. Det känns inte okej att lägga andra i skottlinjen. Men då är det guld värt med förstående nära och kära. Det var bara inte så här jag tänkt att min helg skulle bli. Jag är så arg och besviken och ledsen. Jag borde kanske anat. Men jag ville inte lyssna. Jag har gjort mycket under en lång tid (ex. fjällvandringen nu senast) och då kommer det att komma ikapp en. Jag får helt enkelt försöka ladda upp krafterna nu inför den kommande veckans äventyr!

 

• Kategori: KampenTaggar: EDS, Reumatism, Smärta, inflammation, trötthet; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Eva:

Det känns så svårt och orättvist. Vet inte vad jag ska säga.
Tröst och styrkekramar
Eva

Svar: Åh stor varm kram! 🌸🌸🌸
Camilla Blomberg

Kommentera här: