Behandlingsschema

Imorgon ska jag ta startdosen av dunderhonungen på 7,5 mg! Jag är lite rädd för att det kommer kännas tufft med månadssprutan (Simponi) + en spruta varje vecka (Metotrexate) + tabletter nästan varannan dag (Folacin/Folsyra) + provtagning var 14:e dag. Men målet är att förlänga tiden mellan operationerna och då får det vara värt det.
 
Min största rädsla är att jag inte kommer veta förrän 6-12 månader EFTER käkledsoperationen om medicinen var tillräckligt effektiv eller inte. Fungerar den inte behöver jag ju prova en ny medicin och först 6-12 månader EFTER den operationen få veta om den medicinen var tillräckligt effektiv eller inte… Vi bara måste hoppas den här medicinen fungerar på en gång!!!!
 
Det handlar nog mest om, för min egen del i alla fall, att försöka få rutin på det för att det inte ska kännas lika tufft - och det är det jag har försökt göra nu! Jag har lagt upp ett behandlingsschema för resten av det här året. Skapandet av schemat känns som en cooping-strategi där jag försöker ta kontroll över det jag kan kontrollera. Jag borde förstås planera in en belöning varje vecka också. Men jag måste få klura lite mer på den biten. Jag är inte så mycket för prenumeration av veckotidningar. Möjligtvis att Bamse eller Kalle Anka kan fungera, haha!

 
Har du något tips på vad som kan bli min belöning efter varje spruta och/eller provtagning? Berätta! 
 
Jag har glömt berätta att jag gjort lungröntgen också! Inget konstigt. Det är rutin vid start av ny behandling.  
 
• Kategori: KampenTaggar: Röntgen, barnreumatism, behandling, juvenil, medicin, metotrexat, schema; • Kommentarer (0)

Kommentera här: