Så här tyckte jag om knäskyddet

Sponsrat innehåll.
 
Jag har känt mig ivrig med att få dela med mig av mitt utlåtande av knäskyddet: ELASTISKT KNÄSKYDD | GENULASTIC SPORT (direktlänk). 
 
Jag har provat knäskyddet i en vecka nu och jag är mycket imponerad! Jag var rädd för att det skulle skavas och kännas obehagligt och att det inte alls skulle kunna hjälpa mig eftersom jag har så många olika typer av problem i samma knä… Men jag gillar knäskyddet väldigt mycket! Knäskyddet kändes stabilt och satt skönt. Elasticiteten gjorde att jag ändå kände mig rörlig. 
 
Jag testade knäskyddet medan jag promenera/sprang i olika terränger (plan mark och snårig skog). Jag kände att jag fick hjälp av knäskyddet att räta ut benet tillräckligt mycket när jag gick/sprang, vilket tidigare varit ett stort problem. Jag kände också att benet böjde sig i en rak bana över stegen. Tidigare har jag liksom vikt benet lite snett inåt för att jag haft svårt att bygga upp stabiliserande muskler efter alla inflammationer och operationer. Jag tyckte storleken kändes bra, men tyvärr gled knäskyddet ner (alternativt vred sig) efter en stund och jag fick rätta till det någon enstaka gång under träningspassen. 
 
Det allra bästa med knäskyddet var att jag kunde stå på knä!! På insidan av knäskyddet fanns en cirkelformad silikonkudde som satt runt knäskålen. Det var faktiskt lite av en magisk upplevelse att upptäcka att jag kunde stå på knä. Det var flera år sedan sist! Och vet ni vad det innebär? Nu kan jag exempelvis använda knäskyddet om jag vill krypa runt i den nyfallna snön och bygga en snögubbe med lillasyster.  :)
 
Ni hittar fler skydd på Rehabotekets hemsida: https://www.rehaboteket.se/
 

Kommentarer:

1 Catrin:

...eller med storasyster?;)

Svar: Alla tre 😊
Camilla Blomberg

2 Sara:

Jag har letat länge efter bra knäskydd som ger mig det stöd/avlastning jag behöver samtidigt som det inte ger skavsår. Känns nästan omöjligt att hitta.. Köpt dyra hos sjukgymnast, vanliga "billiga" i butik, sådana med både magneter och kylpåsar i. Jag lyckas alltid få skavsår ändå och de håller sällan formen/funktionen särskilt länge..

Svar: Hmm vad knepigt! Kan det funka om du använder det en kortare tid? Eller över tex tights? Det här skyddet var ganska tunt och fick plats under tights och borde rimligtvis fungera över ett par tights också. Kanske minskar risk för skavsår då. Men jag vet inte.
Jag tyckte det här skyddet kändes smidigare/mer stretch än de jag testat tidigare i alla fall. Men jag försöker prova korta stunder i taget för att jag brukar kunna få små blåmärken och så.
Camilla Blomberg

Kommentera här: