Svårt att stanna upp

Hur har er helg varit? Min har varit typ okej. Jag har jobbat hemifrån ett par timmar och det har känts bra att göra något viktigt. Jag bävar faktiskt lite inför sommarledigheten hur jag ska ”klara av” den om bara en helg kan kännas så här... Det är svårt att stanna upp ibland. Just det här att inte ha något att hänga upp livet på längre. Det är tufft som det är ändå just nu.
 
Det har blivit en överlevnadsstrategi att försöka göra och tänka på allt annat än den sorg jag har efter att en av mina mest betydelsefulla personer i mitt liv är borta. Det känns som om jag går igenom oupphörliga strider. Att nästa kamp börjar innan första tagit slut. Jag hinner inte gå ur känslan innan nästa. Jag har tänkt att jag ska berätta mer om det här vid ett annat tillfälle. Jag tror att jag behöver det. Det var hennes sista ord också. Att jag skulle fortsätta skriva så känns det bättre. 
 
Det har blivit flera monsterpromenader i helgen också. Idag gick jag i alla fall för att heja på lillsyrran som hade fotbollsmatch. Men jag har vilat lite också! Jag har legat på soffan långa stunder och mått pyton efter Simponi-sprutan och tittat på film efter film. 
 

Kommentera här: