Lata ben

Igår var jag och inhandla lite saker till lägenheten. Som väntat blev jag snabbt trött i benen och istället för att spana efter de saker jag var ute efter, spanade jag mest efter sittplatser. Det är tur att det finns stolar och sängar överallt på större möbelaffärer en kan prova!  
 
Idag har jag inte mått så bra. Jag har tänkt att det kanske beror på sprutan (Simponi-behandlingen) jag tog förra veckan. Jag har ju känt mig lite extra trött ända sedan dess. Men idag har jag känt mig febrig och frusen också. Jag har kämpat mig igenom serieavsnitt efter serieavsnitt halva dagen idag. Men till och med det gav jag upp och jag bäddade ner mig i sängen med mjukiskläderna på istället. Jag somnade på en gång. Sov middag ganska länge. Sen vaknade jag upp varm och röd om kinderna och mådde faktiskt lite bättre. Men nu tror jag att jag vet varför jag mått/mår dåligt och varför jag hela veckan känt mig ”lat” i benen! Mitt vänstra knä känns och ser lite svullet ut. Inflammation. Jag är rädd för att mitt knä kommer paja igen. Det triggar igång skräckscenarion om artrosfibros och massa operationer igen. Det är inte konstigt att jag tänker så efter allt jag varit med om på grund av det benet. Det får bara inte hända igen. Det kommer inte hända! Det kanske bara behövs en kortisonspruta. Eller så går det till och med över av sig själv! Men ärligt talat så känns det här inte så bra.
 
• Kategori: KampenTaggar: EDS, Knä, Reumatism, artrosfibros, behandling, inflammation, kortison, simponi, spruta; • Kommentarer (0)

Kommentera här: