Håll i och håll ut


Det känns som jag hållit i och hållit ut i flera dagar och nu störtdyker rakt in i helgen. Det har varit flera intensiva dagar med sjukhusbesök och långa dagar på jobbet. Senast igår följde jag med kollegorna ut på After Work. Det är jättekul när det händer lite sociala saker och det får mig må bra på så många sätt, men det är förstås också tufft. Alltid dessa dubbla känslor! Idag kände jag att jag behövde flexa ut tidigare, men jag ville stanna kvar. 

På sjukhusfronten har jag fått en tid för magnetröntgen över hjärnan inom ett par veckor. Det börjar kännas lite pirrigt. Läkarna tror som sagt det kan handla om någon form av epilepsi eller ”något annat”. Det där ”något annat” tror läkarna i så fall är en gammal skada/blödning. Men vi får vänta och se vad röntgen (inte) visar.

Förutom det har jag oroat mig lite inför besöket hos käkläkaren nästa vecka. Jag har svårt att gapa stort igen. Men borde jag vara förvånad? Det har gått ett halvår efter senaste operation. Det ”brukar” inte hålla längre än så för mig. Det kändes i alla fall liiiite bättre när min kollega kom in med ett fat choklad igår som för att pigga upp! 

• Kategori: Kampen, Kvalitetstid; • Taggar: Reumatism, artrosfibros, epilepsi, hjärnan, hjärnblödning, jobb, operation, social abstinens; • Kommentarer (2)

Kommentarer:

1 Eva:

Kul att höra från dig!
Kram
Eva

Svar: Fint att se att jag varit lite saknad här. Stor kram!
Camilla Blomberg

2 Sara:

Rena drömmen att få ett fat med choklad (hälsar en som haft ett galet chokladsug,haha)! Känner igen mig, sociala aktiviteter är roligt men kan aldrig låta bli att känna vemod inför det. Jag vet att det tar så mycket, av den energi och ork jag egentligen inte har..

Hoppas det går bra hos läkaren och att kommande undersökningar kommer med positiva besked. Kram!

Svar: hihi jaaa det kändes kungligt med choklad! :) Exakt så är det. Det blir lätt dubbla känslor av att hitta på något roligt när det samtidigt får att må så dåligt! Man både längtar och bävar inför att hitta på något roligt.
Tack så mycket Sara. Det ska bli "spännande" att se vad det här leder till. Jag försöker se det så i alla fall. Jättekram!
Camilla Blomberg

Kommentera här: