Vad skulle ni säga?

Eftersom jag frivilligt jobbade halvdag igår kunde jag jobba bara halvdag idag, och på det sättet ändå få ihop en hel arbetsdag. Det känns skönt att kunna göra så ibland till att bara kunna ligga i sängen och titta på film en regnig eftermiddag.
 
Egentligen skriver jag det där för att undvika att skriva om det viktiga. Men jag behöver få utlopp för det jag känner! Jag tog en lång promenad (i nästan två timmar) tills det började regna och blåsa allt för kraftigt. Jag har ätit mycket kakor och godis för att fly undan känslan också. Men jag tror att det bästa för mig just nu är att istället sätta mig ner och skriva i min rosa skrivbok. Helt enkelt ”bara börja berätta”. Även om det är tungt i början brukar det kunna kännas liiiiite lättare efteråt.
 
Om ni fick chansen att för en sista gång säga något till den personen ni saknar allra mest i hela världen, vad skulle ni säga då? För jag kan inte komma på något eller några ord som känns tillräckliga! Jag är nog egentligen mest rädd för att komma på det, och sen faktiskt säga det. För sen är ju allt över. Det sista ögonblicket. 
 
• Kategori: KampenTaggar: Ensamhetskänslor, Film, känslor, promenad, saknad, skriva; • Kommentarer (0)

Kommentera här: