En resa att bevara

Jag har haft det riktigt bra i Grekland! Jag åkte med min jobbarkompis från Socialtjänsten. Man kan väl säga att vi båda behövde den här trippen för att överleva. Vi behöver något att klamra oss fast vid. Resan har innehållit mycket och en del minnen finns bevarat på foto nedanför. 

Vi var väldigt aktiva, tycker jag. Tennis, dans (både på skoj och träningspass), simning, jogga, bodybalance, en form av boxersice, minigolf, shoppingdag i Kos town, vattenrutschåkande med mera. Vi provade en lyxig 10-rätters middag vid havet med grekiska specialiteter (ex. bläckfisk) också. Jag vågade prova några saker i alla fall. Men maten på hotellområdet var klart bättre. Vofflor med nutella till frukost är svårslaget!

Jag tror att jag kommer minnas utekvällarna bäst. Musikshower, poolparty, koukou moves, kortspel, nattbad i havet (såå läskigt men kul!) och bara sitta och prata en ljummen sommarkväll med obegränsad mängd glass (och yummi-drinkar) i handen.

Den här resan fick mig egentligen inte bara att stå ut och överleva ett tag till, den fick mig att leva en vecka. Hur framkrystat det här än kanske låter, så var det lite så ändå. Jag har mått riktigt bra i lederna också tack vare värmen. Jag känner att det var skillnad på smärtan med nu och då. Jag hade mindre ont i den grekiska värmen - tänk bara på allt jag kunnat göra! 

Dansar runt på Arlanda - grymt taggad på flyga.
 
 
Själva flygresan var inte så kul ändå (vi säger att gosegrisen följde med enbart som bra flygkudde;).
 
 
Väntar på väskorna. 
 
Hav. Strand. Sol. Vi hade riktigt kul med varsin luftmadrass när vi surfa på vågorna.
 
 
 
 
Obligatoriska bomben-hoppet i poolen.
 
 
 
En heldag spenderade vi i Kos town för lite servärdheter, shopping och lunch.
 
 
 
Minigolf spela vi också!
 
 
 
Det var olika musikshower varje kväll. Favoriten var "full moon party" när alla nattbada i poolen och dansa koukou move. 
 
 
 
Tack för äventyret kompis! 
 

Kommentarer:

1 JennieyLove:

Vilka härliga bilder! Så glad för din skull att du kom iväg på en så härlig resa. Många kramiz<3

Svar: Tack så mycket! Det blev en berikande resa. Känns dock lite tomt och "jahapp, nu då?" Men jag får helt enkelt dra ut på fler äventyr!
Camilla Blomberg

2 Anonym:

Vad härligt det ser ut
Kram Eva

Svar: Känns lite vemodigt vara hemma igen men det var en kul resa! :)
Camilla Blomberg

3 Anonym:

Fina bilder! Blir nyfiken på hur det kom sig att ni två åkte på en semester tillsammans! Vem föreslog det?
Tänker att det inte är den "klassiska" resan med 2 kompisar i samma ålder, och kanske även av samma kön. Är det något som du tänkt något kring? Ni ser ut att ha haft det väldigt fint hurusom :)

Svar: Jag förstår inte riktigt vad du menar. Fuck normen liksom! Den talar aldrig om verkligheten för alla. Vänskap sitter inte i ålder, kön, hårfärg, funktionsvariation, storlek på skorna eller whatever! En vän är en vän.
Camilla Blomberg

Kommentera här: