Kärleksfull vänlighet

Kärlek behöver inte enbart komma från en partner eller familj. Kärleksfull vänlighet kan komma från vänner, arbetskollegor, sjukhusnissar och andra i ens omgivning och kan uttryckas på många olika sätt. Jag, om någon, vet hur mycket kärlek och trygghet en kan få från de kanske inte annars givna människorna. Känner en sig ensam och inte lever med människor som visar mycket trygghet (vilket inte är lika med brist på kärlek), kan ”de där andra” också bli som ens familj. Många har svårt att förstå att det blivit lite så för mig. Jag har nog aldrig mött någon som inte behövt ett långt utlägg om varför. Jag tänker: varför inte? Men när de lyssnat på mig, verkligen lyssnat, då förstår dem. De slutar åtminstone ifrågasätta. Människor som tar emot en med öppna armar, som bryr sig och finns där – det blir ens familj. Jag har min självvalda familj, men den är inte mindre riktig för det. Inte för mig. Jag minns exempelvis när min "sjukhusmamma" kramade om mig. Det kändes som om jag för första gången verkligen visste vad en kram var. Jag minns också när hon ringde från sitt kontor bara för att höra hur jag mådde efter en operation. Hon behövde inte, men hon var snäll. Varje gång gav hon alltid så mycket trygghet hon bara kunde. 
 
Idag har vi haft massa kärlek på jobbet. Vi samlades allihop för lunch ute på stan och lite senare blev det hembakad kärleksmums på kontoret.
 
Hjärtekram 
 

Kommentarer:

1 LENA:

Ett hjärta fyllt med kärlek till dig, du fantastiska, fina och uttrycksfulla.Jag älskar dig på avstånd. Då är man extra värd att älskas. Kram från Lena

Svar: Tack för så vänliga ord Lena <3
Camilla Blomberg

2 Petra:

vad jobbar du med? hur funkar det med din reumatism och eds?

Svar: Hej Petra! Jag jobbar på socialtjänsten. Det är stora delar kontorsjobb, men en hel del "uppdrag" utanför också. Jag kan tyvärr inte skriva så mycket om det du undrar här.
Camilla Blomberg

3 Anonym:

Jag förstår, hoppas det går bra

Svar: Tack, det rullar på! :)
Camilla Blomberg

Kommentera här: