Utlåtande av kylgel polarfrost

Sponsrat innehåll.
 
Jag har haft väldigt ont i käklederna de senaste dagarna.  Jag har gått runt med isförband hemma. Men jag ogillar när det ”trycker” mot redan ömma käkleder. Att gå promenader utomhus har förstås en kylande effekt utan att det ligger något emot. Men det blir jättekallt åt öronen!
 
Jag har istället fått prova att smörja in mina käkleder med kylgelen polarfrost. Det har faktiskt känts bra. Jag känner att det kyler utan något som ”ligger emot” leden.
 
Jag tycker att kylgelen kom till bra användning så här efter käkledsoperation. Jag har bara fått vara försiktig med att smörja in runt själva operationssåret eftersom det fortfarande inte läkt klart. Jag har bara små plåsterbitar för att ärret ska läka och bli så fint som möjligt. Det var bra att kylgelen torkade snabbt så jag inte råkade kladda ut något.
 
Kylgelen luktade fräscht. Men det blev nästan lite för starkt kan jag tycka. I alla fall om man ska ha den i ansiktet. Kylgelen lukta lite som en minttandkräm. Färgen på gelen var till och med genomskinligt blå. Jag kan tänka mig att lukten inte upplevs lika stark om man exempelvis skulle prova att smörja in knä och dra på sig ett par byxor över.
 
Kylgelen började kyla samma sekund jag smorde området. Enligt instruktionerna skulle man smörja in samma område efter 5 minuter igen. Det gav en extra kylande effekt. Dock tyckte jag att effekten satt i ungefär 30 – 60 minuter innan det började avta. Enligt förpackningens instruktioner ska man smörja igen först efter 4-5 timmar.
 
Det kändes som kylan av gelen blev ganska ytlig. Kylan stannade liksom i själva skinnet och inte på djupet i en led. Men jag är ändå nöjd med effekten av kylgelen. Jag kan se det som ett komplement. Helt enkelt för att det är mycket mer praktiskt smörja in sig med lite kylgel än att gå runt med en fryst ärtpåse i sidan av ansiktet!
 
Ni hittar fler produkter på Rehabotekets hemsida: https://www.rehaboteket.se/
 

Kommentera här: