Vilken stadsfest i Gävle!

Det var hur roligt som helst att åka karusell igår! Lillsyrran och jag sprang mellan karusellerna för att åka nästa, nästa och en gång till och igen! Snabbt, högt, snurrigt. Just där och då är det bara roligt att fara runt som en trasdocka. Men smärtan efteråt… mindre kul.
 
Jag har jätteont i hela ryggen och upp i nacken idag. Jag var tvungen att sova på magen större delen av natten. Jag kan inte gå utan att se stelopererad ut. Jag är röd, blå och svullen lite överallt längs ryggen och nacken. Även bak mot bäckenet och upp över axlarna. Jag är så öm att minsta lilla beröring gör ont. Det räcker att stryka fingrarna mot svanken för att grimasera. Jag kan exempelvis inte sitta tillbakalutad på en stol. Inte ens bland kuddarna i soffan. Jag fick sitta bakochfram på kontorsstolen på jobbet. Men det är bara härda ut tills det går över. 
 
Jag och lillsyrran (+ två andra ur publiken) blev utvalda att vara med i en musiktävling på scenen igår också. Vi skulle gissa artist eller titel på de låtar som spelades upp. Det var ganska svårt. Ibland fick vi ta hjälp av publiken. Sen blev det spännande. Jag behövde bara 1 poäng till för att vinna. Då spelades den låten upp. Det räckte med 2-3 sekunder av introt för att jag skulle veta. Det var den där låten som gick på repeat i sjukgymnastikssalen på sjukhuset. Den där låten då det var okej att yla och vråla om det gjorde ont när nissarna böjde knät på mig. Det var Robin Stjernberg med låten You jag hörde. Och det var rätt. Jag vann! Jag vann en kryssning till Finland fram och tillbaka och lite annat ”smått och gott” i goodiebagen. :)
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Grattis till vinsten. Vad jobbigt att du behöver betala allt det roliga med att ha så ont. Hoppas det värsta går över snart. Ta hand om dig.
Kram Eva

Svar: Tack Eva! Det känns kul att få komma ut på en ny lite mindre resa :) Och ja, det suger när det "kostar" så mycket efteråt. Men det känns lbättre nu. Sakta men säkert. Kram
Camilla Blomberg

2 Anonym:

Grattis till vinsten. Vad jobbigt att du behöver betala allt det roliga med att ha så ont. Hoppas det värsta går över snart. Ta hand om dig.
Kram Eva

Kommentera här: