I ett skyltfönster

Några av mina tidigare modelluppdrag har gett mig extra pengar på kontot, goodiebags och olika skönhetsbehandlingar från bokstavligt talat topp till tå! Jag har till och med gått in i en klädbutik och fått höra "välj vad du vill" - och stylisten har betalat. Jag har blivit behandlad som en prinsessa! Men det finns ett uppdrag som varit mer speciellt för mig. Ett uppdrag som gav mig något som inte kan värderas i något pengavärde. Något jag värdesätter högre. 

Minns ni när jag gjorde ett helgalet modelluppdrag för Kalas&Co i höstas? Det var ett av de roligaste uppdragen ever!! Jag träffade så många fina och härliga människor att jag saknade dem på bussen hem, fast jag visste att vi skulle ses dagen efter igen. Jag mådde så bra tillsammans med dem. Vi skratta så där mycket att man nästan börjar gråta och kissa ner sig på samma gång, ni vet? Det var länge sedan jag mådde så bra nu. 

Bilderna som blev tagna (av Jenniefer Brudin) under dessa dagar i fotostudion står som ett bildspel i butikens skyltfönster. Jag och de andra maskeradmodellerna har cirkulerat på bildskärmen i några månader(?) nu. Jag hade tänkt vänta tills reklamkatalogen blev klar innan jag skulle visa några färdiga bilder för er. Det skulle bli mycket bättre kvalité då. Men jag är osäker på hur lång tid det tar innan den är färdigtryckt och eftersom det går att titta på bilderna om man har möjlighet att åka till Gävle, så tänkte jag att varför inte visa en liten sneakpeak på fotona i alla fall? Jag vet att några varit nyfikna och frågat. Det känns ju så himla orättvist om flera av er inte ska få se bilderna bara för att ni bor för många mil bort. Tråkigt bara att viktiga detaljer faller bort och ljuset blir hemskt osmickrande (fast det är kanske själva poängen när man klär ut sig? ;) när man fotar av ett foto på en tv-skärm... Ni får hur som helst stå ut med det tills vidare. Här kommer bilderna. Varsågod! 

 
Vilken/vilka är er favorit? :-) 
 

Kommentarer:

1 Givakt:

Topp 3 blir då följande: 8, 10, 14! :)

Kram & styrka
Givakt

Svar: Vad roligt! :D Synd dock för kvalitén. Kraaam
Camilla Blomberg

2 Linda:

Håller med! Det var det absolut det roligaste jag gjort på länge! Så bra som jag gjorde dom dagarna, så bra har jag inte mått på länge. Kunde njuta av att umgås och skratta!

Svar: Herej Linda! :D Kul att se dig här! Vad roligt att du också kände så. Saknar det där så sjukt mycket. Tänker på det varje gång jag är i Gävle. Kramar i massor!
Camilla Blomberg

3 Tisa:

De fyra sista med skeletten :)

Svar: Det blev en häftig sminkning jag fick där. :D Men den tog 2h att göra.. Smärtan i nacken var inte nådig. Men det var det värt. ;)
Camilla Blomberg

4 Josse:

Wow vilka bilder på en grym tjej! Alla är fantastiska! :D

Svar: Så roligt att läsa! Tack Josse! <3
Camilla Blomberg

5 Lillasyster :

Du blir ALLTID så fin på alla bilder Camilla, min favorit är den där gröna som ser ut som nån "militärdräkt"

Svar: Ja den dräkten passa mig bra som den krigare jag är, eller hur ;)
Camilla Blomberg

Kommentera här: