Karaokekväll

Igår hade vi kick-off/after work med jobbet. Först åt vi en jättegod middag (jag menar det verkligen!) och sen avslutades kvällen/natten med karaoke. Hur roligt som helst med hur fina människor som helst! För en stund kunde jag lägga undan allt det jobbiga och bara skratta. Det utplåna allt ont för ett par timmar. 
 
Det är såå viktigt med pauser från den annars tunga vardagen med smärta och operationsplaner. Jag är så sjukt stressad över examensarbetet också. Jag har börjat söka runt i ett ämne för att helt köra fast och fått börja om på nytt med ett annat område. Jag hade inte förväntat mig något annat så här i början. Det borde vara lugnt. Det är några veckor kvar innan vi ens ska köra igång. Men det är bra att ligga steget före. Extra viktigt för mig som har en kommande operation som jag inte ens vet när den blir, hur stor den blir, om det blir båda käklederna samtidigt eller en i taget och hur lång tid som behövs för återhämtning. Så jag har stressat upp mig väldigt mycket över skolarbetet känner jag. Men när det lossnar, för det kommer det göra, då flyter det säkert på och går bra. 
 
Men det är inte bara stressigt i skolan. Jag tycker det är lite kul också. Visst har jag slitit mig i håret och suttit uppe till halv tre om nätterna bara för att söka efter ämnen att skriva om. Men jag har fått något att göra. Det här tar upp en så stor del av min vakna tid att jag inte får plats med andra tankar och det känns lite… lyxigt. Jag har drabbats av en vardaglig hanterbar utmaning.
 
• Kategori: Kvalitetstid, Studier; • Taggar: EDS, Reumatism, Skratt, Smärta, jobb, kvalitetstid, käkled, mat, operation, utmaning; • Kommentarer (0)

Kommentera här: