Gå på catwalk


Jag ska få gå som modell för tre olika designers - tre olika klänningar - här på Göransson Arena i Sandviken inom kort. Fatta stort!? Det är mycket större på insidan än på utsidan. 

Jag har fått en ”hur-man-går-på-en-catwalk”-lektion. Visserligen på en upptejpad bana i en korridor på sjukhuset. Men vi hade i alla fall musik till! Det ger en liten bild av hur det kommer bli på riktigt sen. Jag lovar, det är mer att tänka på än vad man tror när man ska gå fram och tillbaka. Man ska stanna på vissa ställen och man ska lyssna in musiken och stå still en stund och man ska komma ihåg att snurra runt (och jag måste passa mig att jag inte vrider sönder knä!) och man ska göra det lååångsamt och man ska svänga lagom mycket på armarna och man ska sträcka bak axlarna och man ska byta om fort som fan innan nästa…!

Jag har aldrig varit "mannekängmodell", bara "fotomodell". Så det ska bli spännande att prova på något nytt. Det blir säkert jättekul!