Lekterapi

 
Precis som på lekterapin när jag var liten är det ett bra sätt att bearbeta det man varit med om och kommer vara med om, på ett mer lekfullt sätt. Jag törs inte tänka på hur många operationer mina gosedjur fått genomlida under åren. Men det har på något sätt hjälpt mig att genomföra liknande ingrepp som de jag själv blivit utsatt för.

Att titta på gamla barnfilmer brukar lugna mig. För det var vad jag alltid fick göra när jag var inlagd på sjukhuset som för att fly verkligheten ett tag. Som en distraktion från onda sprutor. Eller som sällskap. Det blev som min fristad. En slags trygghet. 

Nästa vecka borde jag få ett klart besked om jag sätts upp på operationslistan eller inte i käklederna. Oavsett hur det blir, kände jag att jag behövde göra något för att hantera det som händer just nu. Jag behövde skapa min egen trygghet. Den här gången valde jag att snabbt rita ihop en kort serie. Vad tycks? Skulle jag valt något "trevligare att rita" som jag brukar få höra, eller förstår ni varför jag valde just det här att rita och att det faktiskt kan vara något BRA med det? 

• Kategori: Kampen, Kreativitet; • Taggar: Ehlers-Danlos Syndrom, Reumatism, lekterapi, lugnande, operation, rita, serie, sjukhuset, trygghet; • Kommentarer (2)

Kommentarer:

1 Tisa:

Jag tyckte serien var jättebra! Du är riktigt duktig på att knåpa ihop saker! KRAM

Svar: Vad roligt att du tyckte det! Tack!! Det är ju mest en grej för mig som för att bearbeta saker. Men det är kul att andra kan ta del av det och tycker det är bra. :) kramar!!
Camilla Blomberg

2 Josse:

Du skulle bli en fantastisk barnboksillustratör och författare! <3

Svar: Hihi tackar josse det kanske inte vore helt fel att göra något sånt :)
Camilla Blomberg

Kommentera här: