1:a advent i Sandviken

Idag har jag varit ute på 1:a adventsfirande här nere på stan. Om jag ska erkänna förstod jag inte att det var 1:a advent förrän jag möttes av julsånger, massa tomtenissar och marknadsstånd som sålde polkagrisar och kolor. Det körde omkring ett minitåg som inte gick snabbare än en EPA-traktor fullt med barn som ropa ”god jul” också. Mysig stämning. 

Nu när tentan är klar så kommer de jobbiga tankarna ikapp märker jag. Det är nog det där läkarbesöket hos käkkirurgen (om ca 2 veckor) som tar upp mina tankar mest just nu. Det kändes en aning ångestfyllt att bara sitta inne. Men i verkligheten är det svårt att hantera ångest eftersom man inte kan resonera med det undermedvetna. Det var därför jag gick ut en liten sväng och fick se att livet pågår här utanför precis som vanligt. Men jag klarade inte av att vara ute i mer än 30min innan ryggen krångla. Jag hade svårt att sitta still redan igår när jag pyssla och tänkte att det berodde på att jag varit för passiv en längre stund. Men det känns bara värre av att stå/gå för länge! Jag känner att kroppen är i förfall, men jag försöker i alla fall. Jag vet inte riktigt vad jag försöker, men jag gör det bästa jag kan.

Nu ska jag hjälpa storasyster med sin tenta för att koppla bort allt annat för en stund. Det handlar mest om att jag ska peppa henne att hon klarar det. Hon kom förstås med lite godis som muta igen. ;)

Hoppas ni har en mysig 1:a advent! 

• Kategori: KampenTaggar: Sandviken, Smärta, kämpa, ryggen, ångest; • Kommentarer (0)

Kommentera här: