Nyårsafton

Inte igen!! Jag tror inte att jag blött näsblod sedan september i samband med senaste knäoperationen. Tills nu. Det måste bero på att det varit så kallt ute med flera minusgrader och att det nu börjar vända och bli lite varmare med plusgrader. Det är i alla fall min gissning. När det är kallt så drar ju blodkärlen ihop sig, och när det blir varmt så vidgas blodkärlen och blodflödet ökar. Eftersom jag har försvagad bindväv (som även blodkärlsväggarna består av) är det inte konstigt att det räckte med att jag böjde mig framåt för att trycket skulle bli så högt att blodkärlen gick sönder i näsan. Men sådant går i perioder hur känslig jag är. Låt det här vara över nu! Åtminstone för idag. För i år. 

Jag kan inte påstå att jag är så där euforisk som alla andra tycks vara över att fira in ett nytt år i natt. I alla fall inte när jag tänker på att det kommer bli ännu ett år med tuffa strider jag tvingas kämpa mig igenom. Men för att slippa tänka på allt tufft som kommer komma och våndas inför det, ska jag ikväll istället försöka fira och se alla de sprakande fyrverkerierna som en salut för allt det där jag klarat mig igenom i år och tänka att det kan jag göra igen med min krigarmentalitet! 

Jag har kanske inte haft så många bra dagar i år, men de få bra minnen jag har är starkare och full av så mycket glädje och kärlek att det är tillräckligt med bra minnen för att kunna utplåna alla de dåliga och smärtsamma dagarna jag haft tidigare!

Gott nytt år på er alla i min lilla armé! 

• Kategori: KampenTaggar: Bindväv, Ehlers-Danlos Syndrom, Reumatism, Världen är inte perfekt, men du är det genom din inställning och styrka., blod, glad, kämpa, min lilla armé, näsblod; • Kommentarer (2)

Kommentarer:

1 Anna :

Gott Nytt År Camilla! Håller med om att denna dag känns jobbig, speciellt när man inte mår så bra och ska försöka ha trevligt ändå. Den eviga visan.....bara att hålla alla tummar för ett lite bättre 2015! 🎉🎊

Svar: Jättetack Anna! Detsamma till dig! Jag blev så glad för din hälsning. Vi får verkligen hoppas på att det här blir det friskaste året! :) Kram!
Camilla Blomberg

2 Anonym:

Gott nytt år! Håller tummarna för ett bättre 2015, vi hejar på dig och står bakom dig i din armé!

Svar: Tack detsamma! God fortsättning! Det glädjer mig att läsa att ni står bakom mig. Tillsammans ska vi spöa skiter ur sjukdomarna!!
Camilla Blomberg

Kommentera här: