Rehabilitering - dag 42

Ingen träning idag. Bara uppvisning inne på rummet hos ortoped-sjukgymnasten. Hon tyckte att jag jobbat på jättebra! 
  • Svullnad: 1/2cm 
  • Lårets omkrets: 3cm skillnad
  • Smärta: morfinpiller vid behov
  • Låsningar: inte mer än en per dag
  • Muskler: starkare och uthålligare
  • Grader: strax under 10 när jag sträcker ut, och nästan 0 när jag har benet på britsen. 
Det har blivit mycket bättre i knä, men inte riktigt bra ännu. Men det är ganska okej. Sjukgymnasten hade pratat med ortopeden sen jag var där sist och fick kortisonsprutan. Hon frågade nu mig om jag hört om man tänkt göra något mer med knä, om läkaren nämnt något om det. Det hade jag inte hört. Tydligen så vill läkarna ge knä ca 2 månader till och vänta och se hur bra jag kan bli, och där efter bestämma om man behöver operera igen eller inte. Risken är som sagt att knä kommer förstöras inom en snar framtid om det inte blir "okej". Men man tror, speciellt sjukgymnasten, att om styrkan i vänsterbenet bara blir lite starkare så borde det vara tillräckligt för att undvika ännu en operation. Det håller vi tummarna för! 
• Kategori: RehabiliteringTaggar: Gävle Sjukhus, Sjukgymnastik, knä inflammation, öppen knä operation; • Kommentarer (0)

Kommentera här: