krigszonen

Mitt andra hem. Sjukhuset. Jag gör över hundra besök om året där. Jag har tillbringat flera dygn bakom blåa draperier, legat under en hög av täcken och kuddar för att dämpa kompisens snarkningar som ligger i sängen bredvid, fått dropp, gått på kryckor, rullat fram i rullstol, upplevt smärta och fått morfin, opererats gång på gång, blivit uppskuren och sedan hopsydd igen, fått nålar inkörda i lederna tills jag svimmat, varit med om obehagliga och tuffa behandlingar och undersökningar, jag har legat och takstirrat i flera timmar OCH jag har skrattat så mycket att jag fått ont i magen! ...min meritlista är evighetslång. Den kommer aldrig ta slut. Den här filmen blev resultatet av en del av frustrationen jag känner över att aldrig bli frisk, att aldrig få må bra. Det är en taktik jag har, att försöka vända frustrationen till något kreativt.

• Kategori: Filmklipp, Kreativitet; • Taggar: Film, Gävle Sjukhus, Smärta, frisk, frustration, kreativitet, kryckor, operation, rullstol, svimma; • Kommentarer (10)

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag kommer aldrig sluta beundra din fantastiska styrka Camilla !!

Svar: åååh men tack så mycket det stärker mig! :)
Camilla Blomberg

2 Catrin :

Jaha där kom dagens första flodvåg av tårar... Jättefin film!! Kram från storasyster

Svar: men aaww kram och tack så mycket! <3
Camilla Blomberg

3 Madde Z:

Åh Camilla det finns inga ord för hur otroligt stark människa du är. Det du har fått stått ut med så länge nu och ändå har den där viljan kvar och är en riktig kämpe och kan se positivt även fast det är så himla jobbigt. Du kommer alltid vara den jag ser upp till så himla mycket ska du veta!! <3 Och du är så himla vacker Camilla, herregud! En riktig guldklimp!
Saknar dig!! Tusen kramar! <3

Svar: Åååh tusen tack min fina Madde!! <3 Så fina och så stärkande ord till mig. Jag finner inga ord av tacksamhet. Du är bäst. :) Det där kommer jag leva länge på…. Tack!!! Jag saknar dig också. Jättemycket! Massor av björnkramar! <3
Camilla Blomberg

4 Krigarsyrran:

Och där kom min flodvåg av tårar också. SÅ JÄVLA GRYM!!!!!!!!!! Bästa filmen jag någonsin skådat.

Hjälte. <3

Svar: Aaaw krigarsyrran du är bäst. Tack tack tack så mycket. <3 Tyckte våran mästarinsats till Vårruset ägde och passade in rätt bra till låten också. :D
Camilla Blomberg

5 Sandra - Mamma till Novalie 130720:

Otroligt hur du orkar kämpa!
Beundrar din styrka.


Svar: Tack så mycket Sandra! Det stärker mig ska du veta. Jag blir så glad. Hoppas allt är bra med dig och söta Novalie! :)
Camilla Blomberg

6 Krigarsyrran, igen. ;) :

"The world's gonna know your name".

Var så säker, Camilla. När låten dök upp på Spotifylistan var det första jag tänkte(hoppade till på stolen, folket i bibblan måste ha undrat) CAMILLA.

Hela världen vet ditt namn. Puss

Svar: Hihihi då har budskapet nått fram! :)
Camilla Blomberg

7 Josse:

Du är ju så sjukt härlig och cool, asgrym video! (även om jag höll på att trilla av stolen av blodprovsfilmen haha). Keep on fighting, jag hejar på härifrån Stockholm!

Svar: hahaah kan se det framför mig hur du nästan ramlar av stolen. ;) Och tack Josse det känns bra att höra! Jag hejar på dig med! kram
Camilla Blomberg

8 Hannah:

Hej Camilla! Du är så jävla stark, du har varit med om så sjukt mycket! Du är världens bästa!! I vilken program eller hur har du gjort videon, den var så himla rörande har gråtit varje gång jag kollar på den. Kram

Svar: Hej Hanna! Ojoj vad rörd och glad jag blir av din fina kommentar – supertack!! Det gjorde min dag. Jag klippte ihop hela filmen i MovieMaker. Det fungerar ju väldigt bra. :)Kram
Camilla Blomberg

9 Lovisa:

Bästa Camilla! Beundrar dig så otroligt mycket, på spanskan i veckan skulle vi skriva en text om någon man beundrar. Jag skrev om dig. Du är den personen jag ser upp till mest! Sån kämparglöd det finns i dig Camilla! Saknar dig jättemycket ❤️ Videon är så himla fint gjord, jag börjar också gråta varje gång jag kollar på den som många redan har skrivit.

Svar: Ååh bästa bästa finaste Lovisa vad hedrad jag känner mig!! Blir rörd till tårar när du skriver så fint om mig. Hoppas du får toppbetyg på uppsatsen ;). Du är du mer än väl värd det bästa. Så roligt att du ser upp till mig. Dom orden kommer jag leva på hela livet.
Jag saknar dig också jättemycket Lovisa! <3 vi får ses någon dag.
Bamsebamsekram ❤️
Camilla Blomberg

10 Linn Cronwall:

Fyfan vilken häftig tjej du är. Rös när jag såg videon, så himla stark!! Imponerad.

Svar: Tack så supermycket Linn! ;) Det stärker mig. Kul att du också gillar videon. :)
Camilla Blomberg

Kommentera här: