There’s a battle ahead

När jag kom hem från skolan hade jag fått ett A-brev från sjukhuset. Det var från ortopeden. Här går det undan. Den 17:e april kl. 12:30 ska jag ställa mig i fighterpose igen. Operationen kommer äga rum i Sandviken på dagkirurgin. Men de har strukit under i papprena: OBS!! Eventuellt kan det bli aktuellt med en övernattning på Gävle sjukhus efter operation.” Förklaringen är att första lediga op-salen blev i Sandviken och sovplats finns bara i Gävle. Men vi får väl se hur det blir. Jag vet att det här är en mer riskfylld operation men jag är övertygad om att det i slutändan kommer gå bra. Det måste det göra.   

I brevet stod också hur artroskopin går till, varför man måste fasta, vilken tvål man ska tvätta sig med innan operation och vilka prover jag måste ta innan osv.  Det blir mycket fakta på en massa papper. Men det där kan jag. Hälsodeklarationen är viktig också. Ett 30-tal frågor som ska besvaras och skickas tillbaka på A-posten igen. Det är den lätta biten. 

Varför det går åt fel håll hela tiden är något ingen läkare förstår. Jag har krigat så länge och det här är vad jag får tillbaka. Ännu mera krig. Har man kämpat så hårt som jag har då ska man också vinna! Men det har väl aldrig funnits någon vettig stridsmoral i krig? Men jag behåller styrkan! Kom an dumma sjukdomar! Kom an med ert försvar av byssor och kanoner med krut och kulor i och skicka en granatkartesch om ni vågar. För ni kommer ändå få stryk! Hör ni det govänner i min lilla armé? Ni är min insatsstyrka. Jag räknar med er hjälp. Jag vill att ni håller tummarna så hårt att de vitnar!!!! 

I sjukhusets vita kläder ska jag kämpa på deras vis, jag är ju trots allt mammas gullegris! ;) 
 
• Kategori: KampenTaggar: Gävle Sjukhus, Knä, fastande, fighterpose, inflammation, kirurg, läkare, min lilla armé, operation, opererade, ortoped, sova; • Kommentarer (2)

Kommentarer:

1 Anonym:

Det här kommer du fixa !!

2 Anonym:

Vill du ska må bra nån gång. Självklart håller jag tummarna!

Kommentera här: