May the force be with me

Den här gången tog droppet på mina krafter. Jag är tröttare än tröttast. Men det känns bra att jag kan känna att jag fått i mig medicinen, om man nu ska se det som en fördel. Jag mår inte bättre men medicinen krigar väl för fullt i kroppen och då är det kanske inte så konstigt om jag mår dåligt. Vem vet om jag snart kommer må lite bättre när det värsta kriget lugnat ner sig? Vi får hoppas på det!

 

Jag har legat och vilat/sovit nästan hela gårdagen och idag. Med undantag för en timmes påskfirande igår och en halvtimme ute i solen(luvan på för att skydda käklederna) idag medan jag läste i skolböckerna. Men ändå är jag så slut i kroppen. Jag sover middag i någon timme och vaknar upp mindre blek, snarare varm och röd, men jag blir inte mindre trött. Jag orkar knappt svara på tilltal när mamma eller pappa kollar läget med mig. Jag ”kommer igång” först mot kvällen och orkar titta på film en stund. Men efter en timme in i filmen så får jag kämpa för att hålla ögonen öppna. Att sitta vid datorn fungerar en stund. Men jag har inte orkat skriva något förrän nu. Jag är bara så trött på att vara trött! 

 

Det är svårt att sova när käklederna gör så ont att jag inte kan ligga med huvudet mot kudden mer än en liten stund. Eller när vänstra benet inte går att räta ut. Eller när högra foten dunkar av smärta och när ryggen gör för ont att ligga på. Och det är svårt när bröstbenet ömmar vid varje andetag. Det är inte konstigt att jag är trött. Men hur länge ska det vara så här? Jag behöver kraft! 

 

Skulle man kunna få rekrytera någon som kunde kriga åt mig en stund, så att jag kan få känna på det här med "lov"?  

 

• Kategori: KampenTaggar: Extremt trött, sova, sova middag, trött, trötthet; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Maria:

Ditt motstånd är hårt och jag önskar att jag kunde rekryteras för att kriga en stund, om det gjorde att du fick extra krafter!! men när det inte går får man försöka se det positiva. Hur hårt det än är...

Camilla, det är ju i motvind som drakar kan lyfta!!! ;)

Svar: Idag har jag i alla fall mycket mer kraft i kroppen. Inte sovit middag en enda gång. Tror du lyckades skicka en massa kraft!! :D Tack Maria, det har du helt rätt i om drakar - vi måste flyga en någon dag! Du springer och jag håller, haha! ;) KRAM!
Camilla

Kommentera här: