Stygnen borttagna!!

Ikväll har det gått 14dagar sen operationen. Så idag åkte jag in till sjukhuset för att ta bort stygnen. Jag satt och läste Pelle Svanslös en kort stund i väntrummet innan jag blev uppropad.
Inne i undersökningsrummet började sjuksköterskan med att dra loss plåstren och tog sedan fram en slags kniv och en pincett. Sen skar hon helt enkelt bort änden på tråden och drog bort stygnen. En efter en. Tre blå korsstygn. Det kändes knappt. När hon började tvätta rent såren sved det lite och det största(kamerahålet) åkte upp. Men det tejpade hon över, och de två andra såren, med ”steri-strips” för att dra ihop huden så att det läker ihop och ärren blir minimaliskt små. Tyvärr tog det inte mer än ett par minuterar innan jag blev tvungen att komplettera med större plåster utanpå. Men det har gått jättebra och det ser fint ut!

Efter det besöket åkte jag hissen upp till där operation ägde rum. Jag lämnade tillbaka landstingets kläder som jag fick med mig hem efter operationen och tackade för lånet. Jag hade inte behövt lämna tillbaka kläderna, men de blev väldigt glada av att jag kom. Kul!
 
 
• Kategori: Kampen, Operationer; • Taggar: Knä, kläder, kniven, landstinget, läka, operation, plåster, sjuksköterska, steri-strips, stygn, sår; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Maria:

Åå vad gulligt att lämna tillbaka kläderna! Jag förstår att dom blev glad av att få det finaste besöket de kunde tänka sig!!! :)

High five kompis!!!

Svar: Tack, HIGH 5!
Camilla

Kommentera här: