I won’t quit till I’m fit!

Som ni ser på bilden har jag en bit kvar med vänsterbenet…

 

Jag har precis avslutat mitt träningspass för dagen. Först har jag is runt knä i 10-15min för att bedöva knä och göra det mindre irriterat. Sen sitter jag och pressar ner och böjer knä samtidigt som jag tänker på något roligt(t.ex. maratonlöpning). Det var sjukgymnastens tips!

Ofta behöver jag lägga på mer is när smärtan blir för jobbig. Men det hjälper! Jag fortsätter tänja på gränserna flera gånger om tills det blir lite lättare för var gång jag pressar. Det här måste jag göra för att inte benet ska låsa sig i det här läget jämt. Jag behöver dem här ”fjoll-övningarna” för att kunna få bättre rörlighet när jag går. Nästa steg blir att öva upp muskelstyrkan.

 

Jag och min sjukgymnast har delade meningar om konsten att kunna gå. Jag tycker att jag kan gå eftersom jag KAN ta mig fram utan kryckor, även om jag haltar en del. Men enligt sjukgymnasten krävs det mer än så. Och hon har väl rätt. Jag kan ta mig runt hemma och knappt skolan, men sen är det stopp. Jag har egentligen inte kunnat gå på över 3 månader! 

 

MITT delmål är att jag vill kunna gå utan kryckor i skolan efter sportlovet, utan att jag förstör mig och förvärrar allt. Jag hoppas att det är möjligt! 

 

Imorgon ska jag till sjukhuset igen för rehabilitering - dag 3 + sätta tillbaka metalltrådarna bakom tänderna. Nu hoppas jag på att jag inte behöver fler magnetröntgenundersökningar! 

• Kategori: RehabiliteringTaggar: Sjukgymnastik, Träning, haltar, kryckor, muskel, rehabilitering, skoldag, överansträngd; • Kommentarer (2)

Kommentarer:

1 Anonym:

Det är så oerhört orättvist, hela din situation! Men vilken klok och stark tjej du är! Du förtjänar verkligen en tapperhetsmedalj!

Svar: Tack tack och tack igen! Det där behövde jag.
Camilla

2 Catrin :

Tjena kändis ;) tänkte bara säga att jag såg din blogg i tidningen idag, kuuul :) /syrran

Svar: hahah jaa visst var det lite roligt att dem ville ha med bloggen där! ;)
Camilla

Kommentera här: