Om jag ska slåss kan jag lika gärna göra det med stil!

 

Jag är så frustrerad att jag skulle kunna sjunka ner på knä och spy! Det här kriget har tvingats på mig och det är inte läge för att vapenvägra nu. Jag ska skicka rikoschetter mot sjukdomarna. De ska dö flera gånger om. Jag ska dra nytta av min "perfekta attacklängd" och ge på med en massa transparkar. Smocka på med en rak höger. Jag måste försöka dra åt hakbandet lite hårdare. Jag vet att jag ser fånig ut, men jag försöker bara behärska mig. Jag vill bara må så där riktigt bra. Jag vill ut och cykla. Springa. Simma. Gå. Jag struntar i om det inte är förnuftigt eller logiskt. Jag vill bara bli bra nu!

Jag kan inte fatta att jag inte ska till skolan imorgon, måndag. Istället för att åka buss kommer en sjuktaxi och hämtar upp mig. Det låter som värsta lyxen med egen chaufför nu när jag skriver ner det. Men jag måste ha det om jag ska vara på sjukhuset på morgonen och träna hos sjukgymnasten. Jag måste fortsätta pressa benet och öva på min snygga T-rexstil. Men jag vill vara i skolan och ha roligt med klasskompisarna. Jag vill använda hjärnan, brottas med nya idéer och ibland helt obegripligt svåra teorier. Det är ju min sista tid i plugget!! 

Gammal bild 

Kommentera här: